Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015

"Λατρεμένε μου" ΣΟΙΜΠΛΕ

                                                                

 Η τραγωδία δεν είναι λύση (ΑΛΜΠΕΡ ΚΑΜΥ -Νομπελίστας Γάλλος συγγραφέας)

Σήμερα είναι η ημέρα των ερωτευμένων. Από τη στιγμή, ,που ενωχλημένος απάντησες στο κο Βαρουφάκη με το γνωμικό του Γκαίτε :
Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΖΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΟΥ", που ερμηνεύεται να μην ασκείς "κριτική" στους άλλους, δηλαδή στην κραταία Γερμανία, περίμενα πως και πως την ημέρα των ερωτευμένων, για να είμαι βέβαιη, πως θα λάβεις την "ερωτική " μου επιστολή.
Λοιπόν, θα πρέπει να ξέρεις, πως την ΠΑΝΟΥΚΛΑ του Αλμπέρ Καμύ, του Γάλλου νομπελιστα συγγραφέα τη διάβασα στα δέκα τέσσερα μου χρόνια. Μέχρι τότε πήγαινα στο κατηχητικό και άκουγα τον πατέρα μου, γιο παπά ,αλλά και αντάρτη του ΕΛΑΣ ,να με κοροΪδεύει χαϊδευτικά με τον τίτλο "Λαδικό " από τα λαδικά, που γεμίζουμε λάδι τα καντήλια της εκκλησίας.
Πίστευα, πως με αγάπη και φροντίδα οι άνθρωποι γίνονται καλύτεροι και οι φτωχοί, μπορούν να ανακουφιστούν (Σήμερα θα έβαζα μέσα και τους άνεργους και τους μετανάστες!).
Στην Πανούκλα ,λοιπόν, ,που πολύ με αντυπωσίασε, με προβλημάτισε και μπορώ να πω αβίαστα με βοήθησε να διευρύνω τις φιλοσοφικές μου ανησυχίες για την κατάσταση του κόσμου και τη πάντα κρυμμένη σαθρότητα της μεγάλης πλειοψηφίας των ισχυρών αυτού του κόσμου, κάπου λέει:
-Αν ο χριστιανός βλέπει την ΑΘΩΟΤΗΤΑ με βγαλμένα τα μάτια, τότε είτε πρέπει να δεχθεί να του βγάλουν τα μάτια ή πρέπει να πάψει να είναι χριστιανός.
Εσύ άραγε ,λατρεμένε μου Σόιμπλε, πόσο καλός χριστιανός είσαι: Με μία συγγνώμη έχεις ξεμπερδέψει για την αυτοκτονία παλιού σου κομματικού συντρόφου, που δημόσια τον διέψευσες, αλλά μετά το θάνατό του παραδέχθηκες ότι όσα έλεγε για σένα ήταν πέρα για πέρα αληθινά.
Θα μου πεις εσένα σου αρέσει ο ΓΚΑΙΤΕ και κυρίως το απόφθεγμα, που αφορά τη σιωπή.
Αλλά και εμένα μου αρέσει ο ΓΚΑΙΤΕ, αγαπημένε μου, και σε αυτό ταιριάζουμε. Γιατί ο ΓΚΑΙΤΕ ήτανε γίγαντας και γίγαντας παραμένει, όσο κι αν κάποιοι προσπαθούν να κακοποιήσουν τα μεγαλειώδη και σοφά του συμπεράσματα.
Ο Γκαίτε δεν ήταν που μας έχει πει:
ΦΩΣ, ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΦΩΣ.
ΑΝ ΗΞΕΡΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ, ΘΑ ΤΟ ΕΒΑΖΑ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ.
Που ο ήρωας του ο ΦΑΟΥΣΤ, που πούλησε τη ψυχή του στο διάολο για χρήμα και εξουσία μονολογεί:
Αχ! Σπούδασα φιλοσοφία
και νομική και ιατρική
και αλίμονο θεολογία
με κόπο και μ' επιμονή.
Και να 'μαι εδώ με τόσο φώτα.
Εγώ μωρός, όσο και πρώτα.
Κι άλλο τόσα πολλά, λατρεμένε μου Σόιμπλε, που θα θέλαμε μέρες, μήνες και χρόνια να τα συζητήσουμε όλα.Κι εγώ δεν έχω χρήματα πια.
Ελλάδα με λένε και να σου πω και αυτό :
Δεν μου καίγεται καρφί για την ημέρα των ερωτευμένων. Μονάχα τι θα γίνει τη Δευτέρα για τη ζωή και τη χώρα μου με ενδιαφέρει. Και για την πόρτα μου μπροστά , που Ευρώπη, ονομάζεται. Τ' ακούς; ΕΥΡΩΠΗ.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ, ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΖΕΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΛΕΕΙ ΨΕΜΑΤΑ.
Καμύ, αυτό , αγαπημένε μου, Ολάντ. Αυτός δικός σας.
ΘΕΛΕΙ ΑΡΕΤΗ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. Ρήγας Φεραίος αυτός. Για πάντα αγαπημενος.Αυτός δικός μας.Και όλων των ελεύθερων ανθρώπων.
ΒΙΒΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου