Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014

Το στρογγυλό χρέος

                                                                        
Γράφει η Βιβή Γεωργακά
       
Χρόνια πριν, εποχή χειμερινών εκπτώσεων, όπως και τώρα, μόνο, που τότε είχα και δουλειά και εισοδήματα, μπήκα σε ένα κατάστημα εσωρούχων να αγοράσων ένα καινούριο νυχτικό!
Ολα τα νυχτικά καλά, μου φαινόντουσαν μα πάνω στην κοιλιά μου άσχημα δείχνανε. Ετσι κι αλλιώς, το έχω ξαναγράψει, εγώ Ζιζέλ ποτέ δεν ήμουνα, γιαυτό διστακτική μπρος τον καθρέφτη κοντοστεκόμουνα.Η πωλήτρια για να με κάνει να αγοράσω τότε σχολίασε:
Μα η κοιλιά σας δεν είναι χοντρή ,μονάχα στρογγυλή...
Εγώ πάλι τίποτα από το μαγαζί της δεν αγόρασα, γιατί άσχετα αν η κοιλιά μου ήταν χοντρή από τη γέννα, το φαγητό ή την κληρονομικότητα, πάντα τους ψεύτες και τους κόλακες αμέσως τους καταλάβαινα.
Γι αυτό για το δημόσιο χρέος ,το ελληνικό, γράφω συχνά, χωρίς να είμαι ειδική οικονομολόγος, πως ούτε βιώσιμο ούτε διαχειρίσιμο ούτε εθελοντικά πρόκειται ποτέ να πληρωθεί, άσχετα αν το αναγνωρίζεις πολιτικά ή όχι.
Το χρέος το δημόσιο ,όμως, τι πράγματι είναι; Και πόσο, παρακαλώ;
325,6 δις ευρώ ή και παραπάνω; Πότε, πώς και από ποιούς μας κατσικώθηκε στη χώρα, στο σβέρκο ,στους μαύρους εφιάλτες μας; Γιατί με ιλιγγιώδη ταχύτητα συνεχίζει να αυξάνεται. Ποιος φταίει για αυτό, ποιος χάνει και ποιος κερδίζει. Η μάλλον το ποιος χάνει το ξέρω καλά, Εμείς οι πολλοί, οι πολίτες αυτής της χώρας, Συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα αυτή η φρίκη; Στην Ευρώπη ή στον πλανήτη γη ολόκληρο; Φταίνε οι κυβερνήσεις, που κυβέρνησαν, ο καπιταλισμός, οι κλεφταράδες, που βουτάγανε από τα δάνεια, οι ραδιουργοί, που ποτέ δεν λέγαν την αλήθεια, τα λαμόγια , οι δολοφόνοι των λαών, το σκληρό ευρώ, η Αμερική, που τυπώνει συνεχώς δολλάρια, η έλλειψη τιμωρίας των ενόχων, ο Ξηρός, που δραπέτευσε, από την ποινή του, οι οφ σορ εταιρείες, οι τράπεζες, οι αγαπημένες του κου Ολάντ, το φιδάκι ο Διαμαντής ή μια τυχαία πεταλούδα στην Κίνα; Χίλια πρόσωπα ισχυρίζονται διαφορετικές αιτίες και εξηγήσεις, χωρίς ποτέ να δίνουν λύση στο φτωχό και πτωχευμένο Ελληνα. Ειδικοί και δημόσια πρόσωπα, αλλάζουν συχνά τις αρχικές τους θέσεις, για άλλες νεοφώτιστες, ακαταλαβίστικες ή απλά ΣΤΡΟΓΓΥΛΕΣ.
Πολύ θα ήθελα να μπορώ με οικονομικούς όρους να εξηγήσω, αυτό ,που καταλαβαίνω καλά με την απλή λογική, πως τούτος ο λαός αποκλείεται να "σκλαβωθεί" για άλλα τετρακόσια χρόνια σε ένα χρέος, που είναι αδύνατο να ξεχρεωθεί, χωρίς ο ίδιος να εξαφανιστεί από τον τόπο που επέζησαν και μεγαλούργησαν οι πατεράδες, οι παπούδες και οι αρχαίοι πρόγονοί του.
Μέχρι να το καταλάβει όλος ο λαός αυτό, εσείς οι άλλοι με τη μεσαιωνική υπερφορολόγιση, τα πανωτόκια στις χαρισμένες και δήθεν ανακεφαλαιωμένες τράπεζες σας, θα συνεχίσετε να μας χρεώνετε αυξάνοντας κι άλλο τα χρέη ΣΤΡΟΓΓΥΛΑ ΚΑΙ ΑΘΕΜΙΤΑ..
Μα εγώ κάθε βράδυ θα πηγαίνω στο σπίτι, στο οποιοδήποτε σπίτι μου, θα κοιτάζω τον καθρέφτη, τον εαυτό μου, τη ψυχή μου και θα κάνω πάλι την αυτοκριτική μου.
ΜΟΝΑΧΑ ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΕ ΒΛΕΠΩ ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ.
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου