Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015

ΣΑΝΤΟΥΙΤΣ ΜΕ ΧΑΒΙΑΡΙ

                                                 

Στην οδό Ασκληπιού, σε ένα περίπτερο της Αθήνας πουλάνε βιβλία ,παλιάς έκδοσης, δύο ευρώ το ένα. Καθώς περνάω, πέφτει το μάτι μου σε ένα από αυτά . Είναι το θεατρικό έργο του Γάλλου συγγραφέα, που έγινε διάσημος μετά θάνατο κι αυτός, του Ροζέ Βιτράκ :Βικτόρ ή τα παιδιά στην εξουσία. Βγάζω δύο ευρώ κα το αγοράζω...
Παιδί ήμουνα, όταν το έργο αυτό είχε ανέβει στο Εθνικό μας θέατρο.Θα μουνα δεν θα μουνα δώδεκα χρονών. Η μάνα του, το έχω ξαναπεί, αγαπούσε το θέατρο, αλλά κυρίως τις κωμωδίες, τα κοινωνικά,τα εύπεπτα. Παρασυρμένη από τον τίτλο και το ότι ανέβαινε στο εθνικό θέατρο με πήγε να το δούμε...
Θαρρώ τίποτα δεν κατάλαβε από τα βαθιά νοήματα του έργου, όπως και εγώ φυσικά, που μια βαθιά θλίψη μου είχε φέρει αυτή η παράσταση, μια θλίψη προφητικής ωριμότητας χωρίς καθόλου γέλιο, μα όταν μετά το θέατρο η μάνα μου με ρώτησε:
-Ωραίο δεν ήταν; εγώ αναγκάστηκα να συμφωνήσω για να μην τη στενοχωρήσω...
-Καλό ήταν!
Αυτό το καραβάνι, που προχωρά, με τα σκυλιά να γαυγίζουν δεν ξέρω αν εμένα με βάζει μέσα στο καραβάνι ή στο μπαλκόνι του σπιτιού να εύχομαι:
Καλή τύχη... Γιατί για ταξίδι χωρίς συνθήκη Σένγκεν λίγο χλωμό το βλέπω. Θα μου πείτε σάμπως έχω λεφτά να πάω και κανένα ταξίδι πραγματικό και όχι φανταστικό; Οχι δεν έχω και γενικά οι περισσότεροι Ελληνες δεν έχουν.
Μερικοί πάλι συνεχίζουν να καπνίζουν λαθραία τσιγάρα και να κλέβουν ρεύμα από τη ΔΕΗ ,αλλά εγώ, που δεν καπνίζω και δεν κλέβω, συνεχίζουν να με εξαθλιώνουν και το κράτος και οι διάφοροι επιτήδειοι.
Μερικοί συνεχίζουν ακάθεκτοι να μη κόβουν αποδείξεις, να χρησιμοποιούν τους "θεσμούς " προς όφελος τους και με το αζημίωτο ,φυσικά,να μη δηλώνουν τους εργαζόμενους τους ή να βάζουν λιγότερα ένσημα στους μισθούς , αλλά οι ελεγχοι είναι δειγματοληπτικοί είτε γιατί δεν έχουμε ελεκτικούς μηχανισμούς είτε γιατί οι ελεκτικοί μηχανισμοί του κράτους ανήκουν στους "παλιούς" και αρνούνται στεναρά να εργασθούν για τους "καινούριους"!!!
Νέες λίστες μαζί με τις παλιές περιμένουν τα εγκλήματα διακίνησης; μαύρου ή αφορολόγητου χρήματος να βρούνε τιμωρία ή απλά δικαιοσύνη.
Στην Αμερικοί όλοι αγοράζουν όπλα για δήθεν προστασία τους, αλλά συχνά, πολύ συχνά, σκοτώνουν αθώους συμπολίτες τους.
Για το προσφυγικό σηκώνω τα χέρια ψηλά, γιατί ότι και να πω χεσμένη θα με έχουν κι έτσι μπορούμε πάντα να προτείνουμε στον πρωθυπουργό της Σλοβακίας να έλθει μόνος του να πυροβολεί όσους κατά το δίκαιο της Ευρώπης, που καθώς φαίνεται ο ίδιος το κατέχει πιο καλά από εμάς, κολυμπώντας προσπαθούν να εισβάλουν στη σωτηρία από τα χιλιάδες θαλάσσια σύνορα της Ελλάδας ,άρα και της Ευρώπης και της Σλοβακίας... Εγώ πάντως δημόσια τον προσκαλώ.
Οι Αγγλοι άρχισαν κι αυτοί τις επιθέσεις στη Συρία.Μόλις η Ρωσία έκανε αισθητή την παρουσία της, σαν υπερδύναμη, κατά των Τζιχαντιστών και του Ισλαμικού τους Κράτους, όλοι μαζί, σαν να ξύπνησαν από το λήθαργο.
Δεν ξέρω ,γιατί το γουάν άρχισε να ανεβαίνει και το ευρώ να πέφτει, αλλά η πικρή μου πείρα μου λέει, πως οι αγορές στη στιγμή στήνουν και ξεστήνουν αυξήσεις και καταποντισμούς κατά τα δικά τους τα συμφέροντα.
Μες το μετρό γυρνώντας σπίτι, το θεατρικό, σε μετάφραση του Παύλου Μάτεση, άρχισα να διαβάζω. Λίγο πριν τη στάση ΑΤΤΙΚΗ ο διπλανός μου κύριος, θεατρική κι αυτός μορφή, μου έδωκε συγχαρητήρια για την ωραία επιλογή μου.
-Ηθοποιός είμαι, πρόσθεσε. Υπέροχο έργο. Εγώ έπαιζα το μικρό...
Υστερα κατέβηκε. Το καραβάνι, συγγνώμη, το τραίνο συνέχισε τη συνηθισμένη του πορεία.
Ενα σάντουιτς με χαβιάρι από τον Πούτιν θα ήθελα να ζητήσω, αλλά επειδή ποτέ μου δεν ζητάω, θα αρκεστώ σε ψωμί και ελιά και ευτυχώς χωρίς το βασιλιά.
ΒΙΒΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑ'"
Υ.Σ. Και για όσους δεν είχαν την ευκαιρία να δουν ή να διαβάσουν το έργο :ΒΙΚΤΟΡ ή τα παιδιά στην εξουσία , να θυμίσω ότι σε αυτό ο εννιάχρονος Βικτόρ μέσα σε μία μόνο νύχτα ανακαλύπτει τη βρωμιά και το ψέμα της συμβατικής αστικής ζωής και μάλιστα της ίδιας του της "οικογένειας"!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου